Wednesday, July 10, 2013

Oh My Daughter

Masa hantar Delisya dan Dafiya ke Taska pagi ni, diorang tak nangis ngengada mcm hari2 sebelum ni. Macam akur je. Maybe masing2 mood baik kot hari ni. Tapi sayu rasa hati bila tengok muka Delisya lambai goodbye then tangan disilang ke belakang and tengok je kereta aku blah.. macam..ntahla...mesti dia terpikir


"Kenapa mama kena kerja?"
"Kenapa Isya dgn adik kena duduk dekat Taska?"
"Kenapa Isya tak boleh ikut mama pergi kerja?"


or whatever question on her mind...walaupun aku pernah explain..mesti dia belum paham apa2 lagi..

Pernah aku quit dulu sebab nak jadi fulltime housewife, tapi dalam 3-4 bulan je then kerja balik. 1st sebab kesian and rasa bersalah ngn mama abah yg dah susah payah hantar aku belajar sampai Degree at the end tak menjadi orang yg berguna sgt huhuu..2nd, aku kesian dengan papa yang terpaksa memenuhi kehendak material aku. Yelah, aku bukan kahwin dgn jutawan, bila nak something whether its necessary or not aku akan tanya dia dulu. Tapi bila aku kerja, income come from both side, ada lebihan and boleh menyimpan or spend so its for our daughters future too..

Actually aku tak nafikan anak2 yang masih kecil ni (aged 0-6 yrs) perlu sentiasa dgn makbapak dorg instead of babysitter. After 7 yrs old baru dorg boleh bawak diri and sesuaikan dgn org sekeliling tapi zaman skrg x macam dulu kan.. ikutkan hati memang nak jaga diorang sambil keje..tapi aku tak pandai buat bisnes dr rumah or something..takut hangat2 taik ayam je..sorry ye anak2 ku...sian korg dpt mak cmni..

No comments:

Post a Comment