Thursday, December 27, 2012

Hensem!

Tadi aku lunch dengan Ayu & Papa dekat Foodcourt Tesco Seremban 2. Tengah2 tunggu makanan siap, aku pun perhati la makcik debab sorang ni, uncle yg tgh makan gelojoh sebelah table aku tu, budak yang tengah berebut sudu ngn abang die and tibe-tibe mataku terpacak kat sorang mamat ensem yg kacak lagi gagah perkasa sedang angkat dirty dishes ke dalam bin so mulut aku terus terpacul "wow,hensem gile bangla ke myanmar ke india ke mamat sorg nih!" i dont care tapi die memang sweet! Siryes wehh..iras-iras Stephen Rahman gitttew..Terus aku bayangkan die dalam tuksedo or kemeja tuck in dlm jeans cam ala-ala cowboy..perghh! Pooofff! lamunan ku terhenti bila papa sampai bawak sedulang Sizzling Mee.

Gatai merla kan aku nih! Macam tak sedau diri dah jadik mak budak pon..i know,thank you!

So aku pun tunjuk kat papa mamat yang muka takde perasaan collect pinggan2 tu. "Hensem kan mamat tu pa..sian die keje camni je.."

Papa kata, habis tu..keje cleaner, tukang cuci dsb kene muka hodoh2 je? Yang lawa/cantik kena kerja office je..camtu? Ok he's right..tapi seriously guys, ketinggian die, muka die, bentuk badan die sesuaii sgt jadi model spedo ok..uppss! Over lak aku nih..^_^

Papa cakap masa die keje MAB dulu banyak die tengok orang from India, Bangladesh dan seangkatan dengannya turun flight segak berkot2 dengan briefcase bagai. Tapi sebab kene tipu diorang ni end up jadi macai or sinonimnye pekerja bawahan je kat Mesia yang masyukk lagi makmur nih. Siann...

Semoga Allah permudahkan segala urusan dan murahkan rezeki serta merahmati ape je yang dilakukan mamat hensem tuh dalam mencari rejeki yang halallan toyyiban utk diri serta keluarganya yg terchenta...Amin..

Gedik tol kau na..cer mamat tuh muka cam The Hobbit, tak teringin kau nak doakan die kan! Astaga...Ampunkan dosaku Ya-Allah..

Okeh, lagik 3 hari ke tahun baru 2013..ape azam korang? Aku dah ada azam..tapi bersifat material,takpe ke? Azam aku nak dapatkan kereta Alza..jeng..jeng..jeng poyo tak?

Apsal ALZA?Sebab aku rasa die compact SUV yg sangat kemas. Aku taknak kereta-kereta sedan yang biasa sebab cam tak puas bila travel. Alza tu tak besar and tak kecik, die sedang-sedang je..just nice lah! Sebab kalau aku beli Estima ke, Exora ke ape-ape yang seangkatan dengannya, aku rasa seperti perempuan malang yang parking kereta tak masuk kotak dan dikutuk lelaki-lelaki durjana. Yelah, besar so tak confident nak parking bontot! Tak suke!

Aku taknak beli dengan downpayment yang rendah and tempoh bayaran yang panjang. So papa kate kalau itu kemahuan aku, takpelah, kumpul duit dulu at least sampai cukup 10K utk downpayment. Kalau kite berdisiplin,pasti berjaya bukan?? Cheewaah macam bagos...

Tapi sebagai manusia yg lahir pada bulan Gemini, aku ni seorang yg tak tetap pendiriannya. So aku yakin, by the time aku dah ready nak beli, otakku akan ligat pikir dan mataku akan terpesona dengan kereta2 yang lain so conclusionnye tak payah sembang gebang, kumpul duit diam2 je dulu..sok ko dah beli Bently baru citer kat orang kay...pergh! sembang taknak jatuh aku nih.

Gaji dah masuk hari ni..aku nak google rumah-rumah kebajikan area Seremban ni jup sebab.. baju aku ngn papa dah berkotak-kotak aku asingkan yg dah tak pakai sebabnye almari kitorang ni dah tak mampu menampung pakaian kitorang lagi..so lets donate to charity!

No comments:

Post a Comment