Sunday, December 30, 2012

Our Normal Weekend

Assalamualaikum.


Tak boleh blah betul aku dengan orang tua tak sadau diri tadi. Aku perasan dia dok pandang2 aku masa lunch tadi sebab mengadap depan table die. Lepas aku dgn Ayu keluar dr kedai makan tu,die terhegeh-hegeh kejar bagitau ada kesan kotor kat baju aku and like stupid aku tengok bontot tang mana kotornye! Rupenya its his trick nak stopkan aku from walking. Aku terpinga-pinga sebab pikir ape masalah orang tua ni (like 36 smthng la) tanya aku keje MAS ke sbb dia macam pernah nampak aku dalam flight. That moment aku rase men'ceret' je die ni sbb last aku naik MAS trip ke Kuching bulan 7 hari tu and impossible la kau nak ingat muka aku kan kalau betul pun kau pernah nampak aku! Anyway dipendekkan cerita, die halang as i tried to walk away dengan offer nak jadi stewardess MAS la by compliments me alooot atas bawah..huh,kalau aku nak la, dulu lagi aku dah apply masa kerja airport dulu.. tak payah la kau nak rekemen2 wahai orang tua..Benci pulak aku dengan cara die mengusha gadis..upss mak orang. Sorry.

Actually that's not my topic sebab aku nak story pasal my kids..Well i know, boring. Ade aku kisah? They are all i have so.

Weekend hari tu aku ke Nilai beli karpet baru dengan papa sebab ours one is already old and x fluffy lagi. Dah 3 tahun usia dia so aku pindahkan dia bawah meja makan untuk dijadikan hamparan kat situ. Kira bertuahlah dia aku x buang / sedekahkan dekat orang okay!

Its the third shop we went and aku agak berpuas hati dengan harga shaggy carpet dia. Aku nak yang size besau stadium tapi budget tak cukup so elok pulak corak yang aku berkenan tu ada, ukuran 145x195 cm dengan harga RM130. Suka sangat wlpn trpaksa menggedik-gedik dengan org Pakistan tu to get discount. Paid. Sementara tunggu dia tukar duit,papa usha karpet besar kat belakang. He said drpd beli 2 pcs karpet, better beli 1 big carpet je utk cover entire living room. I said its not under our budget. Lagipun harga dia RM899. Tokey kedai tu pun ape lagi, dia tau laki aku yang empunya duit, die cucuk baeek punya la sampai tak bagi kami keluar kedai. 

Cut the story short, aku tak jadi amik carpet shaggy earlier on and bought this carpet dengan harga RM500. Papa puas hati and so do i. Cuma hati ni still meronta-ronta nakkan shaggy carpet..


Ok, it covered all the living area sbb besaarr..Bolehla pakai for another 10 years hahahaa..

Since we haven't bought any groceries yet, we drove to Marrybrown AGAIN last night. Its like everyday Delisya mintak pergi situ and aku dah muak tahap gaban dah makan kat situ. Die ketagih main kat dalam playground Marrybrown tu tau tak! Tiap kali pergi situ, aku duduk layan TV sampai kematu bontot nih! Tapi sebab sayangkan anak, bawak jugaklah..after all, her happiness are our happiness..

Lewat jugak balik malam tadi sebab we wanted her betul2 tired and habis bateri so that dia boleh tidur nyenyak tanpa bangun tengah malam.  
Memang tepat jangkaan sbb diorang tidur nyenyak sampai subuh tadi and guess what? Dafiya dah belajar tidur lasak macam her sister..man..i get stuck and sakit2 badan sebab cant move a lot bcz of them..Ntah-ntah diorang dah besar esok, boleh bersilat atas katil agaknye..

No comments:

Post a Comment