Thursday, July 17, 2014

3rd Pregnancy at 20 Weeks

Hi.

Pagi tadi kena pergi klinik utk minum air gula. Tot i could escape last time tapi diorang kan ade rekod so mane mungkin boleh escape. Nak taknak terpaksa jugakla mengalah. Mase Delisya dulu tak pernah. Mase Dafiya sekali je tu pun mase dh 30 weeks plus. Yang third ni memang sah2 kena dua kali minum air gula.

So i came at 8.40 am and settle at 11am. Yes i came alone. Kekadang hati kecil ni menyungut jugakla sebab papa tak teman tapi ape nak buat, dia pun ade keje. Tak sewenang2 boleh keluar selalu sbb nak bawak bini checkup clinic. Kalau bini xleh drive sendiri, lain cerita. If only la my husband is a boss in his own company kan..surely takde masalah nak teman anytime..

Bukan ape. Diorang ni kadang2 tak paham kesusahan yang dialui ibu2 mengandung selama 9 bulan bawak anak diorang ni..Tau ke cepat penat, nak jalan, nak buat keje, nak makan sembarangan takleh and so on..semua mengah..tak campur lagi dgn appointment clinic every month, mslh mase mengandung tu mcm anemia, bengkak kaki, diabetis etc..kemuncaknya saat2 nak bersalin tu..dorg taktau kan..so dengan teman isteri checkup, bagi je ape isteri nak makan, layan je ngengade isteri selama 9 bulan ni.. i think thats the least they could do to ease the burden right?

So kat klinik tadi was packed with people yang dtg for same reason jugak. I saw few people sebelum aku yang struggle to telan air tu. They took roughly around 10 minutes la to finish. Dalam hati aku bajet taknak ngengade cam dorg la..(bajet fear factor) la sangat sambil berazam aku nak telan terus je seteguk dua.Malas nak layan mual2 aku ni. Sudahnye when my turns, aku terpaksa stop2 jugak. Tak mampu nk teguk sekaligus. Perit gila air tu lalu kat tekak aku coz its too sweet. Memang perit tajam2 lalu kat kerongkong tu. Lepas setel segelas, aku terus duduk. Memang ikutkan nak termuntah balik tapi aku tahan je sambil buat2 tgk no giliran kat LED tu, tgk anak orang, tengok kiri kanan..kengkonon nak distract la taknak fikir sal muntah ni..tapi seriously mmg tak tipu bai..rasa nak termuntah sgt2..

Dipendekkan cerita aku jumpa dokter utk scan, aku tanya la dah masuk 5 bulan ni dah boleh tgk kan jantina? Dia cakap nak lagi clear pegi private clinic sbb mesin scan die tu lama punya. Tapi die godek2 dia kata nampak macam biji which die suspect telur la so dia cakap maybe boy la tapi dia taknak confirmkan takut salah pulak..Tapi dah dengar camtu aku mau tak berbunga2? Harusla gembira sebab mmg aku harapkan boy pun for this pregnancy..Memang tak kisah kalau girl sekalipun tapi kesian pulak laki aku takde geng dalam rumah tu..asyik dimonopoli kitorg je in all matters katenye specially part tengok wayang...T__T

Oklah to be cont..


No comments:

Post a Comment