Tuesday, May 28, 2013

To ZZ, Stop Your Jealousy!

Kepada awak, selaku isteri kepada kawan baik saya iaitu D****, 


Saya cuma nak tekankan kat sini yang awak tak perlu nak cemburu sangat dgn saya yang berhubung dengan suami awak melalui WhatssApp or Facebook ye. Sebabnya : 

- Saya ni isteri orang, bermakna saya ada suami yang menyayangi saya.

- Saya ni takde perasaan walau sekelumit pun dekat suami awak tu.

- Suami saya kenal D**** and tau saya berhubung dgn dia ats urusan ape dan ape sebab saya selalu cerita dengan suami saya pasal suami awak tu. Saya jujur dgn suami saya. Tak taulah kalau suami awak tak jujur dgn awak, thats y awak nak cemburu tak bertempat.

- Saya aware few posting and statement ala meroyan awak kat FB yg memerli saya berhubung dgn suami awak tu and i think you're not grown up yet.

- Im not sure if you aware saya ni berkawan baik dgn suami awak dr tahun 1997 yakni dah 16 tahun kami kenal hati budi masing2, sampaila masing2 bertemu pasangan hidup masing2. Takde rasa cemburu sikit pun malah saya mendoakan kebahagiaan D**** dan awak pada hari perkahwinan awak 2 tahun lepas.

- Mungkin jgk awak risau sebab suami awak tu 'mampu' kalau nak bukak cawangan lain but please ensure, im not in his list sebab SAYA DAH ADA ANAK, and IM NOT JANDA.

- Saya berhubung dgn suami awak kalau ada perkara penting je, bukan saje2 say hi, sembang2 kosong and whatnot!

- Saya yang pass buku Panduan Pemakanan Baby kat suami awak supaya awak sekeluarga ada guidance, memandangkan suami awak ada post kat FB die tentang panduan ni. Anggaplah saya hanya kongsi pengetahuan dan pengalaman membesarkan bayi. Tak perlu ada rasa syakwasangka dsb. 

Sebenarnya sayatak marah sangat or kecik hati dgn awak sebab saya pun perempuan dan saya faham apa tu cemburu. Cuma saya rasa saya bukan orangnya yang awak patut worried. I suggest that you stop thinking whatever feelings you have inside your mind about your husband cheating on you or whatever. He loves you and thats the reason he marry you. You guys have been blessed with a cute son as well. Bersyukur lah sebab banyak lagi perempuan kat luar sana yang belum kahwin or teringin sangat nak berlaki dan ada baby. 

Soal D**** jujur atau tak dgn awak, itu bukan masalah saya. Pandai2 la awak laki bini settle hal rumahtangga awak. Yang pastinya saya bukan orang yang macam awak sangka. Suami saya tak pernah cemburu kan saya dari mula kami bertunang sebab dia tahu saya jujur. I think both of you should learn more about what is HONESTY so from there korang takkan ada masalah2 yang melibatkan orang luar. 

Sekian.

No comments:

Post a Comment