Thursday, May 16, 2013

Friday, 17 Mei 2013

Bismillahhirrohmanirrohim..


Sebab hari ni Jumaat so aku mulakan dengan Bismillah instead of Assalamualaikum..lagipun how many yang baca blog ni jawab salam aku?? I dont know.

Malang pulak nasib aku pada pagi Jumaat yang mulia ni. Macam biasalah hal2 rutin yang aku buat pagi2 sebelum masuk kerja iaitu layan anak2, siapkan bekal Dafiya ke babysitter, pack baju2 diorang dalam beg, mandikan and siapkan diorang sebelum aku pulak yang bersiap. Bagi makan minum ape patut then masuk kereta. 

Elok pulak Delisya melalak2 taknak gi nursery, menjerit2 kat luar rumah and when that happened, i feel like im used to it already. Malah macam dah penat nak pujuk. So i let her scream and throwing tantrums macam biasa dia buat and ignored her. Sambil dukung Dafiya aku letak bag2 kat seat belakang, kunci pintu and start enjin. After that baru aku grab n hugged her pujuk2. Nasib baik dia mengalah...

Masuk ofis je terasa mcm selekeh je work area aku, so aku batalkan hasrat nak breakfast Mee Goreng and bubur pisang yang aku tapau dari restoran blkg opis aku tadi. Lagipun semalam few technicians came and ganti aircond baru sebab the old one dah kaput, kotor la sket lantai and habuk2. As i took the rubbish dlm tong nak masukkan dalam beg plastik hitam, 'bedebushhh'...air sampah kena atas kain baju kurung aku.....Great!

Aku yakin mesti kerja si Fuad / Apai yang minum air bungkus tak habis and terus buang dalam bin instead of tuang sinki dulu baru masukkan dlm bin whatever..Ade ke orang yang buat camtu selain aku?? Macam takde je..

Ya Allah...sakitnye hati bila air sampah tu kena kat kain aku...dekat 1 jam jugak aku try to clear the mess and wangikan segala apa yang patut..akhirnya selesai and aku sangat penat. Aku bagitau boss aku..boleh je die cakap.."Sabarlah...ada hikmah di setiap yang berlaku tu hheeeehhee..." T_T

As i wrote this entry, aku belum makan lagi sebab mati selera kena percikan air sampah yang tak pernah2 aku kena seumur hidup aku..Hangin la ok..ni baru pagi..camne nak lalui lagi 6 jam waktu bekerja ni!

No comments:

Post a Comment