Sunday, March 30, 2014

Islamik tapi pengotor..what do you call that?

Hi..Assalamualaikum!

Nak tulis blog pun kena ada mood. So here I am, lepas mengabaikan blog ni dekat sebulan, baru ada topic nak cerita sikit. 

Ok nak mula dulu dgn isu TASKA PRA TAHFIZ Delisya yang x berkesudahan nih. For those yang selalu follow kisah Taska dlm blog aku ni, mesti korang tertanya-tanya kan, apsal aku masih lagi hantar anak kat sana walaupun asyik komplen byk kekurangan tempat tu..

Aku taktaula apsal setiap kali kitorang nak quit Isya dari sane, kitorang akan batalkan balik niat tu by the time we walked out from that Taska. Macam Ustazah tu ade amik course Psychology utk pujuk kitorang kekalkan Delisya kat sana. Seriously! She's like an asset to her sebab Delisya lah die dapat tarik more and more students masuk belajar sana. Ok tapi aku cuba utk tepiskan negative part and fokus on benefit that Delisya get specially bila dia mampu hafal ayat2 Quran dgn baik. Thats the reason yang buat aku selalu lemah and hilang pendirian.

Now, masa pick up diorang petang minggu lepas, si Zehan yang mengasuh diorang ni bgtaula, tengahari tu mase laki dia pergi jemput Isya balik dari Tahfiz, he saw something yang x best. Dia x reti nak bagitau aku directly so die cerita kat Zehan and Zehan la bagitahu aku bg pihak laki die. Dia cakap masa tunggu Delisya amik beg and keluar tu, dia nampak anak perempuan Ustazah tu dgn jubah seteng dia main2 kat halaman luar. Tetiba elok je budak tu cangkung right where she stood earlier and PEE!..Lepas dh pee tu selambe je turunkan kain and lari2 balik like nothing happened. And there the spot of urine kat tengah2 laman atas simen. Nobody sees kecuali suami Zehan tu. So sape je yang tau air tu adalah air kencing budak? Other kids for sure akan terpijak if they run around to play kan? Same goes to anak Ustazah yang tadinye kencing ni terus berjalan around the house sblm masuk dalam rumah. Can u imagine??That was digusting kan? The rest korang pikir la sendiri. 

Aku bagitau papa hal ni tapi dia diam je like taktau nak cakap apa. You see, every time this happened, aku selalu dh tekad taknak hantar die lagi kat tempat tu tapi aku macam kena pukau setiap kali bercakap ngn Ustazah tu. I believe parents yang lain pun dah stop hantar anak2 diorang kat situ sebab masalah yang sama mcm aku kot. cuma aku je yang mcm bodoh lagi rasanya..

Right now dia stay rumah Zehan je dengan adik full day. Alasan aku bagi Ustazah is Delisya lelah balik and ada kat kampung dijaga maktok die. Until i dont know when..Mujur aku belum bayar yuran penuh untuk 2014 ni lagi so kalau quit today pun tak rugi ape2. Yang dah bayar cuma yuran bulanan utk Jan, Feb& Mac je..

Please people...if you have any advise or suggestion nak share ngn aku, aku alu-alukan sangat komen or pm inbox FB aku..mane la tau sikit sebanyak boleh selesaikan kerunsingan aku skrg ni..

No comments:

Post a Comment