Thursday, January 17, 2013

Akikah Dafiya - Part 1

Ok tarikh untuk majlis cukur jambul Dafiya dah ditetapkan pada 2hb Feb 13 ni. According to Pn Noraini selaku pengerusi majlis, marhaban dan cukur jambul akan berlangsung selepas Asar dan diikuti tahlil selepas Isya'. For this occasion, aku rasa nak buat sendiri buaian berendoi dan candy table for that day. Of course lebih jimat sebab tak perlu sewa barang for decoration bagai. Lagipun mood creative is on so better beli and buat sendiri.

Esok, aku dengan papa nak pergi tengok kambing boer and booking terus. Then nak jumpa Kak Ida selaku bekas mak andam aku dulu untuk sewa pasu bunga besau die..yelah takkan aku nak beli pulok semata-mata nak hias buai..ngengade je hikhik ^_^ Kalau sempat boleh gi Nilai 3 jap cari item2 yg sesuai for decoration..yeaayyy cant wait!! Suke tau..siap ngadap You Tube lagi smlm dekat 2 jam tgk tutorial kelepet2 bunga and origami bagai...

The occasion will be held at my mum's house lah where else..dorang sekeras-kerasnya menghalang kami buat kat tempat lain..T_T. Tapi takpelah,lagipun aku kena attend best friend aku tunang utk kali ke2 jgk esoknye kat belakang rumah tu..Bab beli kambing, goodie bag, buai, marhaban all under us and my parents sanggup nak sponsor lauk pauk kenduri soo mak hokey ajer..

So balik kerja semalam aku dah pergi D.I.Y beli ntah hape-hape je, then pegi Rainbow Shop beli barang sikit cam ribbon, pembalut hadiah, kertas warna beberapa kaler.. Konon2 nak test skill la buat sendiri beb..gile kentang bile tgk tutorial ni tapi taktaula jadi ke tak esok..

Anyway, part Candy Table pun aku dah list out barang2 yang perlu like fresh flowers, kuih apam polkadot which i will tempah later, choco rollls, candies, picture board, teddy bear and whatnot..Buai pun pakai yang ade je..nanti pepandailah hias kan..buatpe nak membazir semata-mata nak menunjuk kat orang...kan riak namenye tu..By the way korang jgn ingat aku nak buang lak eh barang2 hiasan yg aku beli utk deco ni sebab! Aku akan hias lak bilik anak2 dara aku habis majlis nanti..pasti mereka suka! See?? Tak membazir kan??? Pandai mama isya dan dafiya nie...^_^

Ape2 pun tak surprise lah citer skrg..Nanti dah siap halfway baru aku tayang ok..Right now aku nak siapkan editing speech Tok Mat sikit sebelum kuar lunch ngan papa nih. Masa itu emas! Jangan asyik baca blog jer!!

No comments:

Post a Comment