Monday, January 21, 2013

3 Months Old Dafiya Zulaikha

Yeaayy Dafiya dah turn to 3 months last week..Alhamdulillah die membesar dengan sihat dan baik. She's soo chubby that i wanted to kiss her all day & all night!!Nomnomnom wangi pulak tu~Anyway esok appointment checkup die kat klinik utk injection 3 months.. Again i had to bring her all by myself sebab papa outstation ke JB lagi...Mmmm~what to do~

Dafiya sekarang dah pandai meniarap! cepat kan? Normally baby selalunya boleh meniarap around 4 months ke atas. I didn't teach her pun. I realized she able to do it mase tgk TV itu hari. Die mcm biase lah hisap jari die sampai juling2 biji mata tgk ibu jari sendiri like nobody's business. Kadang2 bila terlepas tgn tu dr mulut die dsbbkan oleh saliva yg byk, die boleh marah and mrengek2 nak suap balik tgn kedalam mulut. So i let her do her thang and buat taktau..Suddenly die mcm bunyi mendengus2 and when i turned around die dh terbalik and muka dah sembam ke toto. Im worried she'll get lemas and quickly lentangkan die balik. She's fine and 5 minutes later die lemas lagi. Thats it! I knew she work hard utk meniarap so i monitored and yes..i was right bebeh! Senang gile die pusingkan badan yg berketul2 tu..Maybe coz she felt her muscle dah firm and strong enough kot..Ni lah bagusnye susu ibu..Kalau body builder needs protein, my bambam needs this----> 
Yeaahh..sehari 4-5 botol hantar nursery..



Percubaan Pertama - Gulingkan Badan
Percubaan Kedua - Hold with 1 hand utk keluarkan sblh tgn lagi

Percubaan Berjaya - Yeayyy...


Aku ni bukan la mak yang kecoh mcm aku sorang je ade anak camni dlm dunia (wlpn ada juak bunyi2 riak tu). Tapi mak mane yang tak bangga and happy ada anak yang comel, sihat, dan mmbesar dgn baik kan? Aku bersyukur sebab Tuhan tu maha adil..Apa yang orang lain ada, aku mungkin tak ada..tapi orang lain pun tak semua ada apa yg aku ada.. Bak kata pepatah yg pernah aku baca dekat wall Eza - it's obviously true..



Aku bersyukur dgn apa sahaja yang aku ada sekarang..bila dah 'berusia' sikit ni barulah aku kenal erti kehidupan yang sebenar dan apa yang patut aku cari dan manfaatkan dalam kehidupan..mungkin aku masih belum matang lagi kalau aku belum kahwin sekarang ni..Perancangan Allah untuk hambaNya adalah lebih baik drpd perancangan manusia sendiri..Yes there are ups and down in life but hey, itu yang mematangkan kite right? *Bijak betul aku berkata2 kan ngeh3..

No comments:

Post a Comment