Tuesday, May 8, 2012

All about her..

Today is a beautiful day..walaupun aku bangun pagi dengan liatnya tp berjaya jugak buat air utk papa n hantar die kat pagar before die g keje..Dah mandi manda,aku gerak si kecik tu bangun..kalau x memang aku lambat masuk ofis la tunggu die..Anyway so glad to see her 'okay' mase hantar kat nanny a.k.a cikgu die..bukan main manja nk bdukung. Then sembang2 jap ngn cikgu die psl kesihatan Delisya,sambil tu die buat muka 5 posen konon2 manja sgt la..pandai je anak mama ni buat mama berat hati nak tinggalkan die..hmmm..

Alhamdulillah,terima kasih Ya Allah kerana mengurniakanku anak yg baik mcm Delisya..die baik,mendengar kata..walaupun ade mase2 die degil mcm x faham bila kita kata x boleh,die nangis2 nak jugak, kau tetap berikanku kesabaran menghadapinya..Alhamdulillah jugak die dah x kuat menetek lg mcm dulu..die dah boleh minum susu botol..bukan aku keberatan nk breastfeed die tp sbb aku mengandung,keadaan x mengizinkan..lgpun die dh hampir 2 tahun,memang patut la die stop coz lps ni adek die plak nak menetek..cuma masa balik keje,adela die mintak menetek once..pastu sekali lg waktu tgh malam once..then in between n most of the time die byk minum air kosong dlm botol pink die tu..semalam aku hangin jugak sbb die nyonyot sambil gigit nipple aku..puas dah aku suruh stop n cuba cabut tp end up melalak tgh2 malam..wht to do..pedih,last2 papa die pujuk n masuk dalam buai..nasib baik la papa ada utk tlg aku specially bila tgh2 malam delisya batuk2 sampai termuntah, or menangis malam sbb mengigau..xdela die biar aku sorang je handle..Alhamdulillah,terima kasih lg sekali Ya Allah sbb berikan aku suami yg bertolak ansur..

Harap2 bila anak dah masuk kedua ketiga or keempat nnti pun papa tetap sama..x berubah..

Oh yes,today aku singgah kedai buah beli mangga epal yg masam 2 biji,yang manis 3 biji..walaupun RM6 tp xpelah janji dpt makan ngn kuah kicap buatan mama hr tu,seronok lalu kawasan Seremban 2 ni otw gi keje sbb banyak gerai kuih2..so byk pilihan and most of it aku dah singgah..ade yg mahal,ade yg murah,ade yg sedap,ade yg biase2 je..pagi ni aku nak beli kuih tp sbb dh lewat n gerai pun dh berkemas,ade balance burger malaysia n kuih apom je..aku tanye die,bihun ade lg x..die kate dh habis..tp ade balance sikit. So die campur balance bihun tu and nasi goreng n bg free je kat aku..Alhamdulillaah rezeki lagi..

Petang ni my besties,Eza ade interview kat SAINS..mungkin die nak ajak aku teman kot..insyaAllah aku freee aku ikut je..lgpun keje aku yg urgent sume dh siap..hokeyla..nak gi mamam dulu..chow~