Sunday, January 29, 2012

Kekusutan Minda

This few days aku agak serabut dgn mcm2 perkara. And i've been thinking of it almost every second of every day. Biaselah hal2 rumah sewa,hal deposit,hal lori nak angkut brg2,hal nak packing,hal upah cabut pasang Astro,hal gantikan sliding door pecah kat owner umah skrg,hal nak beli kabinet utk dapur gas,katil utk tilam single,almari baju anak n almari pakaian 1 lg sbb baju makin byk,nak psg railing utk langsir,semua tu nak pakai duit lah....pening2..bukan sikit tp riban2 jugak..fulus make me fenin...


Supposed aku dah move in tp abah kate lorry x de yg available,hari mggu mmg busy,if ade mgkn hari biase tp malam lah..i had no choice but to wait.kalau taknak tggu senang je,amik lori sewa,bayar upah..(dgn abah free,blh save sket)..dah tu mama pulak cam tak suka kami pindah Seremban..bukan ape,jarak dgn ofis dekat sikit.Selame ni travelling PD-Seremban ikut jln biase pun 45minit,x trmasuk dgn fuel consumption,byk rugi beb..lau habes jimat sekalipun busuk2 RM60 from isnin-jumaat.penat badan lg beb nak2 kalau balik lambat..sebulan ok la..masuk bln kedua dah fade up tu yg decide nak pindah dekat sikit..aku tau mama xnak brjauhan dgn Delisya tp lokasi kami pun bukannye luar dr NS..i hope she can understand our situation..Lgpun aku dh brkahwin and ada life sndiri.She said we have to go back to PD jumaat lps habis keje and balik Seremban ahad petang..well i only had weekend je pun utk rest kat umah or wat keje2 umah cam mengemas,membasuh semua..x boleh janji la weekend je kene balik..if i had free time sure aku balik punya.xpayah suruh atau paksa,sbgai anak aku tau tggjwb aku.Bukannya aku ni mcm si tanggang..


Well aku x happy la these few days..asyik duk pikir mase depan..ntahla..

Esok papa ada exam bertulis kat MPPD..i hope he will do his best and Allah bukakan peluang untuk die keje kat situ..bagi aku,aku dh malas nk brharap keje govt ni..dh byk kali pegi exam utk keje gomen ni tp xde lagi yg pggl IV so lantak lah..janji aku hapy dgn keje skg ni.walaupun aku xtau lg ape future aku kat sini tp at least im enjoying and gain as much experience as i can sblm pegi lebih jauh in future..