Tuesday, January 3, 2012

Azam 2012

3 January 2012 @ 5.07PM - Hari ni operasi makeover office. Boss aku,Abg Din dh order table baru,kerusi n pc baru..Actually itu semua utk tambahan n gantikan kerusi yg lama tp aku happy sgt sbb merasmikan bnda baruu..wuhuu.. so table aku membelakangi apai - abg journalist cum account asst. Tanpa membuang masa, aku letak bntal colorful milik Delisya utk support backbone and shawl yg akn berfungsi sbg selimut andai kata aku kesejukan or sdg tidur..

Ok bosan..skrg aku tgh takde keje sbb tggu si Mizi (Journ) type story..since my 1st day here,aku byk membuang masa melayari internet sbb most of the time aku tggu dorg bg bahan..normally time aku dh nak balik br dorg siap print..trpaksalah aku stayback utk recording..boleh sgt kalau aku nk bwk Delisya dtg ofis,layan die main,bg die makan n tido sume tp cm segan ngn boss aku sbb kang die ingt aku buat ofis ni cam umah sndiri plak wlpn awal2 dlu die izinkan...

Mari bercerita ttg azam thn baru..im sure evry1 of us mesti ada impian utk membuat perubahan wlpn kecik..so matlamat aku utk thn 2012 ni sbnrnya to become a better person so to speak..to my husband, to my daughter, to my family and also to my company..hrp2la dpt berubah dr seorang yg degil kpd mndengar kata,dr pemalas kpd rajin..selain tu, aku harap dlm thn ni jgk aku ngn hsbnd aku dpt beli rumah n kereta baru..bkn secepat mgkn but hopefully before end of 2012..since dh 2 thn kitorg kawin,its time utk kumpulkan harta demi masa depan anak..cukupla masa bergembira dan berjoli and mulakan menyimpan dr skrg...InsyaAllah,i'll work for it..utkmu Delisya..=)

only 1 thing yg merunsingkan aku..skrg ni Kak Ina (akk ipar) yg mengasuh Delisya time aku keje..Aku cume bg upah RM250 sebulan..so far aku lega sbb dh tntu adik bradik sndiri yg jaga,x risau sgt..tp kalau aku pindah Seremban,for sure aku kene hantar Delisya kat daycare which aku agak was2 sbb xyakin nk bg org jaga anak aku..takut nnti delisya xnak duduk dgn org die xkenal..takut budak2 lain cubit die ke..takut nnti pengasuh tu xpduli kalau die xnk mkn ke..anak aku tu picky eater..haisshhh..cmno..but if aku duk PD,seksa skit la hari2 travelling g keje..and of course aku xnak beli rumah kat pd..aku nak beli rumah area seremban...

Lately aku ade terbaca dlm paper ttg 2 kanak2 dikurung dlm toilet bile bapaknye kuar bekerja..dorg diikat dgn rantai besi sepanjang hr n tak diberi mkn mnum..trsentuh hati bile pkr knapela situasi tu trjadi..kenapa la bdk2 tu yg jd mangsa..bapaknye keje buruh,gaji sikit..i knw mmg tak mmpu nk byr upah pengasuh..mgkn waris pun takde so trpksa biarkan ank2 tu dlm rumah..but they are too small..sorg setahun,sorg 6 thn..apelah dorg tau..at least jgnlah ikat n kurung dlm toilet..tgglkan mkanan utk dorg..simpan bnda2 brbahaya n kunci tingkap sume..mmg msyrkt pandai mengeji,mnyalahkan bapaknye..tp korg pikir manusia kat Malaysia ni bape ramai yg bermurah hati bersedekah n amik tau life org susah cmne?n brape ramai sgt yg sggp hulur bg bantuan dgn rela hati?bygkan la if kita ditempat org2 yg susah tu..jgn diabaikan..at least bapaknye bekerja cari duit,bkn merompak bagai...

Terbayangkan anak kat umah..rindunye kat die..kalau die lah yg dikurung dlm toilet tu sepanjang hari..mesti muka die berubah jd camni....

hahaa...so funny..(muka konon2 tgh menangis utk tarik perhatian)