Tuesday, February 25, 2014

February 2014

Its been a while tak update blog. Sebenarnya agak malas walaupun setiap hari ada story baru nak simpan tapi sebab kemalasan yang melampau, niat blogging tu selalunya kelaut.

Tapi macam tak caye pulak bile tengok pageview cecah 16 ribu lebih reader. I'm like korang terbump in blog ni ke atau sengaje bace my blog? Sebab blog aku ni bukan ade artikel berguna pun, mengarut2 je. Paling banyak pun pasal anak2..semua story ni saje aku simpan so that 20 years to come my daughters boleh bace balik 'diary' mak die ni..tu je. Ape pun thanks for all of you yang sudi bace or leave a comments..Appreciate it! 

Actually aku perasan antara banyak topic dalam blog ni, orang banyak tanya pasal Taska anak2 aku. I guess yang curious ni mesti kaum ibu2 yang menetap di Sendayan jugak, no? Ok since update ni for February 2014, aku nak cerita sikit perkembangan anak2 aku sekarang. Delisya (sulung) masih lagi belajar dekat Tahfiz Husna di Taman Bukit Sendayan tu. 

I know..silalah kutuk aku sebab takde pendirian..sebelum ni kemain lagi mengutuk membenci taska tu tapi sudahnya masih lagi menghantar dia kesana. Ok truth is, memang sampai sekarang pun aku still tak suka pengurusan Taska tu, tapi hati aku ni kuat mengatakan abaikan je semua tu as long as anak aku pandai mengaji dan menghafal surah2 Quran.

Actually awal January hari tu kitorang dah decide dah nak masukkan Delisya kat Taska Pasti Al Fateh kat Nusari Biz tu walaupun aku tau, ianya cuma Taska islamik biasa je..she might be good in some aspect tapi bab hafalan Yaasin, solat, semua tu tak mungkin dapat hafal sepenuhnya. Sebab aku tau dorang ade silibus yang dah ditetapkan untuk sekian2 umur budak. Unfortunately kemasukan dah penuh so we were rejected. Mungkin ade hikmahnye kami tak dapat. So kami teruskan hantar Delisya ke Ustazah. Ustazah taktau pun niat kami nak berpaling tadah sebab sebulan cuti kami bagitahu Delisya ade masalah kesihatan and balik kampung.

So now start January kami hantar Delisya half day je kat Ustazah. From 8.00 - 12.00 pm dengan bayaran Rm150.00 sebulan. After 12pm pengasuh Dafiya akan pickup dia balik untuk transit kat nursery yang sama Dafiya duduk. For transit, they charged Rm100.00 je untuk Delisya. Manakala Dafiya still maintain RM250.00 monthly. Walaupun tempoh masa belajar Delisya dah singkat, tapi at least aku tak payah serabut pikir soal makan minum, kebersihan tempat tidur, mandi die semua sebab dia kesana utk mengaji je. The rest pengasuh Dafiya will take care.

Actually Ustazah tu pun sbnrnye macam kekwat skit dah sekarang. quite demanding tapi aku tak brape layan sangat..yelah contohnye mintak buat jamuan setiap kali Delisya tamat Iqra, hantar awal sikit, amik lambat sikit, tolong bayar yuran tepat masenye etc..belum pulak aku menjawab lagi so far. Aku iyerkan je most of the time. Kang kalau aku mengungkit ape yang aku tak puas hati kang, mau sentap pulak die..Dahla hari tu aku baran betul sebab bibir atas Delisya bengkak sebab luka kena sepak dengan budak laki berebut warna pensel. Aku call ustazah la cakap, die hanya boleh mintak maaf je. Yang aku marah bukan ape, aku paham la budak bergaduh berebut something, macamane nakal perangai budak laki, tapi yang aku bengang sebab mase kejadian tu, Ustazah tgh solat Dhuha and cikgu keluar hantar orang. So takde pemantauan kot budak2 ni main kat luar ke, masuk bilik air ke, buat something dangerous ke, sape nak tengok?? Tak salah kau nak solat Dhuha, tapi boleh tak pastikan ade orang pantau budak2 tu? Kot orang jahat masuk kidnap diorang ko nak jawab ape? Common sense la wey!

Ok cakap pasal ni je dah buat aku nak hangin...Lets change topic.

Dafiya sekarang dah genap setahun 4 bulan and guess what? Semalam, 25.02.14 aku checkup clinic sebab tak sedap badan lately just to found out that IM PREGNANT! Dah 2 months and due InsyaAllah this September. Alhamdulillah dah masuk yang ketiga dah..Hopefully this time around i get boy! Then settle dah hutang dengan papa hahahaaa..

Im sorry Dafiya it happend to early..Walaupun die baru je tumbuh gigi atas 6, gigi bawah 4, dah pandai berlari, dah pandai cakap Nak, Mama, Papa, Amik, Ape tuh, Amboih..mama terpaksa panggil Kakngah dah coz soon u'll be a big sister just like Kakak Icha..I still love you more baby..Same goes to Delisya. You both will forever be my baby no matter how old you are...


See them? Yang kakak very control ayu. sopan sntun gitu...Yang adik cheeky, banyak akal and suka menyakat kakak..Alhamdulillah Allah kurniakan anak2 yang sempurna sekali kat mata aku. Love them to bits!

No comments:

Post a Comment