Wednesday, March 7, 2012

Monthly Checkup

Paling aku benci dlm tempoh mengandung dua je: MUNTAH2 dan MONTHLY CHECKUP! aku boleh tahan lagi kalau sakit pinggang,letih badan,pening2 tp dua bnda tu buat aku lemah sgt..this morning aku trpaksa ajak husbnd teman gi Klinik Sendayan sbb baru first time nk register,xtau jln..sblm ni kan wat checkup kat Klinik Desa Teluk Kemang which is very excellent sbb org tak ramai,even ramai pun,servis cepat dan mesra.So kite x rase mcm gi Klinik,rase cm pegi umah mak bidan pulak..tp kat Klinik Sendayan td aku smpai dlm kul 9,org byk jgk. So daftar Delisya 18 bulan utk amik suntikan yg terakhir, After that baru register buku mengandung and scan td doctor kata dh 8 minggu..

Mase Delisya kene cucuk td,die cam tersentak jap,jerit nk escape tp after ditekap dgn kapas,die ceria balik,siap lari2 belakang langsir..kuat btl ank mama..tp bile tang mama die checkup,berjam2 jdnye..bygkan dr kul 9 sampai 1145am br setel!mau tak hangin 1 badan??yg papa nye dh tarik muka n marah2 sbb kene control isha during aku dlm blk doctor..so salah aku ke?sabar je la kan?cmne nk jd bapak lau kerenah anak pun nk brsungut!belum kene control dua org lg tu!geram pulak aku dgn laki aku tuh!

Servis pun dinafikan lembab! Dorg byk brsembang ngn rakan sekerja sambil tulis2.Hadoi...mcm nak maki je rase..ingt kite ni takde keje lain ke nk tggu hadap klinik tu je dr pg sampai tghari..nasibla dh name pun klinik kerajaan..ke swasta kang,bayar pulak...kan bazir tu..yg aku ni ha puaslah bersabar dgn rse nk muntah ade,lapar ade..paling aku tension tau sbb ape?dorg tanye details cam pekerjaan suami isteri, tahap pendidikan..bile tang profession aku,aku ckp la pembaca berita..memang silap besar la kan.aku x expect pulak dorg akn trkejut and tnye mcm2 sgala mak nenek.dr kat nurse,sampai kat tukang amik darah,doctor sume aku kene repeat blk the same answer!aku ptt ckp je aku ni keje juli..that will be the last time i'll admit my real job!pasni org tanye,trpakse aku ckp aku keje admin je ke or thngs like that!