Tuesday, January 31, 2012

We've moved to Seremban!

Semalam abah bgtau last minit lori sampai kul 8 nak angkut brg. Aku balik keje kelam kabut la packing. Abah bawak 3 org staff die tlg. Lori tu 5 tons je so aku bajet nak masukkan kabinet dapur,almari,meja tv,sofa and brg yg besar2 je tp abah paksa sumbat semua,x yah nak asing2 so aku kene marah x psl2. Gelabah tgk staf2 dia angkat box2 kaca sumbat je dlm lori..huhuu fridge baru x sempat balut pun trcalar skit mase push2 tu..Meja TV tu lg la warna hitam,bukan kayu jati pun,kayu compact je so if trcalar,berparut la die..dalam hati rse nak maki je tp ape daya, bayar murah je pun..=(


Dlm 3 jam selesai punggah turun barang ke umah baru. Susun2 sikit then tido atas tilam je dlu. Pasni pikir nak bayar upah lori n staff die lak. Abah soh bagi 50 je tp akan ade 1 trip lg sbb meja mkn n almari baju x muat so aku byr 100 terus jela kat abah. Nak bayar deposit n sewa lg 1K..hatoy..but im happy with the house,ade privacy sbb kwsn baru.X mcm umah lame,kul 530am je dh memekak anak keling pnskan moto die yg bunyi cam lahanat tu dpn umah. Pasni xde dah dgr keling depan umah tu gaduh ngn bapak die lg..and also, lagu2 hindustan dr umah sebelah yg speaker bagai konsert tu..orangnye Melayu tp minat lagu Hindi..


Malam td pun aku btekak ngn mama sbb die suruh balik tido umah die pas loading barang kat umah Semban,aku cakap penat sbb balik keje,dah tu loading barang lg so takkan la nak gi semban,balik pulak PD semata2 nak tido then esok pagi nak kene hala semban blk sbb kene keje..seriously kan??die terus marah aku and aku x fhm knape die x boleh fhm situasi aku. Kenapa kene paksa..if i said i dont want means dont want la! Die pun tau kedegilan aku cmne,bukan baru sehari kenal..last2 die jugak yg mkn hati ngn sikap aku..aku pun x suka la situasi tu! Aku ingat lepas dh kawen,parents aku xkan paksa2 lg.

Aku tau dorg besarkan aku dr kecik but pls realize,the time has come where aku dah bersuami and ada anak,ada fmly sndiri so biarla aku belajar bdikari uruskan kehidupan aku wlpn susah/senang. Aku ingat lg mama penah hntr barang2 basah utk masak wktu kami agak sesak dlu. Aku n sham rase trcabar bkn sbb ape,even kami x cukup mkn ke,share nasi sepinggan 2 org ke,biarkan. Biarkan kami rase susah senang tu. Belum tahap kami kebulur mintak sedekah lg utk segenggam beras or what. Aku tau niat mama baik,xnak anak cucu die kelaparan,or mkn bnda x brkhasit but i just want u to know mama..IM ALREADY A MOM TO MY DAUGHTER NOW..so aku takkan sekali2 biarkan anak aku kelaparan/x cukup mkn bnda yg brkhasiat. Even dlm cash in hand tggl 10 je,aku sanggup puase utk belikan mknn utk Delisya. Mcm tu jugak ape yg Sham akan buat utk aku and anak. Thats what normal mom do.


So mama.. terima kasih sbb nak tolong. Aku x salahkan mama,aku hargai niat mama tp mama jgnla risau. Sehingga hari ni aku masih lg hidup dgn baik,x penah lg tido sbb lapa,or pinjam sen sesape utk beli mknan. Mmg kadang2 sesak tp xdelah sampai xde duit lgsg..mama dgn abah pun dlu penah susah same2 kan, so biarlah kami belajar jgk ssh senang same2 kami. Tu lah pahit manis berumahtangga. Byk dh aku bljr wlpn 2 thn baru kawen. Kalau aku kawen ngn anak kerabat, for sure la hidup aku senang je dilimpahi kemewahan tp 20 thn akn dtg,laki aku nak berbini lg ape aku leh wat? Biarlah aku susah skit skrg, at least sham akan ingat sape yg brsama dgn die jatuh bangun skrg ni supaya bila dh senang 1 hari nnti,die xkan lupa pahit manis die dgn aku dr sebelum kawen sampai waktu tu..Aku cuma nak mama n abah tau,aku masih perlukan dorg,aku syg sgt kat dorg cmne dorg sygkan aku cuma aku nak dorg terima yg aku dah lepas dr tggjwb dorg. All they have to do is jaga kesihatan,jaga diri dorg n berbahagia jela. Aku xnak menyusahkan dorg lg. Aku xnak jd beban lg. Kalau aku betul2 perlukan bantuan,aku akan mintak. X payah offer sbb dgn cara tu mama & abah akan ajar aku hidup meminta2. Thats what i'll teach my daughter too.


Anyway aku dh dpat buyer utk babycot Delisya. Die mintak kurang tp aku siap offer lg nak hntr kat umah. Aku bgtau die aku jual bkn sbb ape,sbb nak pakai duit sbb tu xleh kasi kurang sgt. Hope she understand. Die saje je tu. Aku tau dgn hrga aku letak tu pun die dh cukup mampu sbnrnye lau x watpe die call nk beli. Ce pegi tgk sndiri kat butik Anakku. Same item RM499 tau! Mampu ke?? So take it or leave it la kan..

Ok komputer aku dh siap pasang so now dorg dh handover keje sket2 kat aku, xdela aku melangok x tntu psl lg pasni..Chiow!